i tak gasnie co 10 minut czy tylko raz przy rozgrzewaniu ?
Wymiana uszczelki pod głowicą 1.9 TDI AGR
Zwiń
X
-
Wymiana uszczelki pod głowicą 1.9 TDI AGR
Witam tak jak temat mówi, chcę wymienić (muszę) uszczelke pod głowicą. Dodam tylko że nie jestem mechanikiem i wymieniałem uszczelkę tylko w swoim Audi B4 benzyna, tam jest rozrząd bezkolizyjny i poszło w miarę ok.
Jak jest z TDI ? Wymieniał ktoś, może coś podpowiecie z czym są problemy i czy lepiej dać 700 zł "obcemu".
W sumie obawiam się tylko rozrządu. Wyprostujcie mnie jak się mylę :roll:
-
-
silnik miał wszystko wymieniane 4 miesiące temu, poza uszczelką pod głowicą. Więc rozrząd ma 4 miesiące, chyba nie czas jeszcze na niego :wink: Nie wygląda na trudne zadanie, Na tym "tutorialu" nie ma nic o oznaczeniu wałka na dole. Hm zwykła rolka to jest?
[ Dodano: Sro 21 Paź, 09 22:59 ]
A i rozumiem że ten silnik jest "kolizyjny" nie tak jak w moim Audi ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxuschcę wymienić (muszę) uszczelke pod głowicą
Komentarz
-
-
Wspominałem w innym temacie, zapowietrza mi się układ i nie da rady go w żaden sposób odpowietrzyć nie grzeje dolny wąż jest zimny a u góry gorący z nagrzewnicy nie wraca ciepłe. chłodnica lodowata, termostat jest 2-gi sprawdzałem go w szklance otwiera. Pompa wody mogła by czynić taka manianę?
Komentarz
-
-
moglaby, tak samo jak zasyfiala od srodka chlodnica.
zwroc uwage ze w porownaniu z benzyna diesel rozgrzewa sie duzo wolniej.
jesli nie masz 'zjawisk' typu majonez, woda w oleju lub olej w wodzie to UPG powinna byc ostatnia rzecza ktora bedziesz robil.
jesli jednak sprawdzisz caly uklad i zdecydujesz sie zdemotnowac glowice to sprawdz czy nie jest peknieta.
aha. w mojej opinii wybierz takiego mechanika ktory ta glowice bedzie w stanie sprawdzic.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
maxus,
Ostatnio miałem podobne objawy (może to coś pomoże):
- dolny wąż od chłodnicy: zimny
- górny wąż do chłodnicy: ciepły (po dłuższym czasie gorący)
- chłodnica: zimna
- wąż od nagrzewnicy: zimny
- wąż do nagrzewnicy: ciepły
- ogrzewania w kabinie: brak
- termostat: sprawny (sprawdzany w szklance)
- płyn w zbiorniczku wyrównawczym: w normie (nie ubywało), brak śladów oleju
- powrót płynu w zbiorniku wyrównawczym: brak (gdy silnik chodzi przez ten wężyk powinien wracać nadmiar płynu)
- olej: w normie (nie ubywało)
- nieszczelności w układzie chłodzenia: brak
- wskaźnik temperatury: po ok 10 km wchodził na czerwone pole - aby nie wchodził maksymalna prędkość 90 km/h
Przyczyna: oderwany wirnik od pompy wody
Wspomnienia: bezcenne
Proponuje zrobić podobny rachunek sumienia...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KristopherTmaxus,
- dolny wąż od chłodnicy: zimny
- górny wąż do chłodnicy: ciepły (po dłuższym czasie gorący)
- chłodnica: zimna
- wąż od nagrzewnicy: zimny
- wąż do nagrzewnicy: ciepły
- ogrzewania w kabinie: brak
- termostat: sprawny (sprawdzany w szklance)
- płyn w zbiorniczku wyrównawczym: w normie (nie ubywało), brak śladów oleju
- powrót płynu w zbiorniku wyrównawczym: brak (gdy silnik chodzi przez ten wężyk powinien wracać nadmiar płynu)
- olej: w normie (nie ubywało)
- nieszczelności w układzie chłodzenia: brak
- wskaźnik temperatury: po ok 10 km wchodził na czerwone pole - aby nie wchodził maksymalna prędkość 90 km/h
Dzięki mam identyczne objawy dosłownie 100% Sprawdzę pompę dzięki jeszcze raz. Pozdro
Komentarz
-
-
Pozwolę się podpiąć do tematu .
Przypuszczam , że do wymiany mam uszczelkę pod głowicą , ale nie mam powyższych objawów . Może tylko to , że widać ślady oleju w wodzie , bo mam ją w układzie . Objaw jest następujący . Po włączeniu silnika w zbiorniczku wyrównawczym pokazuje się dużo bąbli powietrza (kompresji) . Do momentu kiedy się nie zagrzeje silnik do normalnej temperatury pracy , nic się nie dzieje , ale póżniej wyrzuca wodą przelewem zbiorniczka . Co jakieś 100 km trzeba dolać ok. 1 litr wody . Octavia I 2001 TDI . Czy w tym silniku można samemu ez problemów typu ustawianie wtrysku , poradzić sobie samemu ? Znam się trochę na takiej robocie , wymieniałem w innych silnikach i nie musiałem nic ustawiać poza zgraniem rozrządu na znaki .
Komentarz
-
Komentarz